דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספרים: איך יודעים מה לקרוא? 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2240 פעמים ]

אחת מהסיבות שבגללן יש עדיין הרבה אנשים בינינו שלא קוראים ספרים, או קוראים מעט מאוד, היא שאנשים אלה לא הצליחו למצוא את הספר שיתאים להם ושיגרום להם חוויית קריאה מיוחדת. למה הדבר דומה? למי שלא אוהב לחם כי הוא טעם פעם או פעמיים לחם אפוי בצורה רעה ולכן הוא חושב שללחם יש תמיד טעם רע. למה עוד הדבר דומה? למי שביקש ללבוש חליפה והחייט תפר לו חליפה שאינה הולמת אותו; כעת הוא סבור שחליפות אינן הולמות אותו.

אולי יום אחד ימציא איזה מדען חובב ספרים מכשיר מתוחכם שיאפשר לכל אחד מאיתנו לדעת איזה ספר מתאים לו. כך יוכל כל אחד לגשת אל חנות הספרים והמכשיר יגיד לו איזה ספר מהמגוון שעל המדפים הוא הספר שממנו הוא ייהנה באמת. בינתיים עלינו להסתפק בדרכים אחרות כדי לדעת אילו ספרים כדאי לנו לקרוא.

הדרך המקובלת שבה אנשים לומדים על ספרים היא דרך ניסוי וטעייה. בגיל צעיר אנחנו מתחילים לקרוא ולאט לאט – או מהר מהר – אנחנו מגלים אילו ספרים אנחנו אוהבים ומאילו סוגות אנחנו מעדיפים להימנע. לא כולנו מצליחים לעמוד בתהליך הזה ולכן רבים מתייאשים ומצמצמים את הקריאה שלהם עד למינימום או שהם מוותרים על הקריאה.

בעולם הצרכני שבו אנו חיים, הצרכן שמבקש לרכוש לעצמו מוצר כלשהו נהנה מכל מי דרכים שמסייעות לו בבחירת המוצר המתאים לו. גם קניית ספרים יכולה להיעשות בהתאם להרגלים הצרכניים שלנו. ישנם אתרים ועיתונים שמספרים לנו על ספרים טובים ועל ספרים גרועים וכך אנחנו יכולים לדעת מה כדאי לקנות ומה לא כדאי. ניתן גם להתייעץ עם חברים או מוכרים בחנויות ולנסות ולמצוא את המוצר המתאים לנו. הבעיה: מדובר בסופו של דבר תמיד בטעם אישי ומה שאהוב על קורא אחד עלול להיות לא מתאים לטעמו של קורא אחר.

כדי להתגבר על הבעיה הזו צריך למצוא מבקרים, ממליצים או מומחים שטעמם דומה לזה שלנו. גם כאן מדובר בניסוי וטעייה ולפעמים צריך לנסות כמה יועצים עד שמגלים את זה שטעמו באמת הולם את טעמנו. ניתן לחסוך זמן אם מגלים אילו ספרים אוהב היועץ ואם אנחנו אוהבים אותם גם. כך אפשר לזהות ביתר קלות מישהו שטעמו הספרותי דומה לשלנו.

אולי יש צורך ביועצי ספרים שיציעו את השירותים שלהם לכל דורש. יועצים מומחים אלה ישוחחו עם הלקוח שלהם, יבדקו את ההעדפות שלו ואת הטעם שלו וידעו לזהות את הספרים שמתאימים לו ושיגרמו לו הנאה. הבעיה: אין כנראה מספיק דרישה ליועצים שכאלה ויהיה להם קשה להתפרנס. בינתיים הם יכולים לעשות זאת בהתנדבות; מי שזכה לכך שבחוג מכריו יש יועץ שכזה יוכל ליהנות מהצלחה גדולה יותר בבחירת ספרים שמתאימים לו ולטעמו.

למי שאין ברשותו יועץ ספרים שכזה כדאי להתאזר בסבלנות ולהתגבר על האכזבות שיגרמו לו מיד פעם. מציאת חנות ספרים קבועה שבה מכירים את טעמו או גילוי סוגה ספרותית מסוימת שבה הוא תמיד מוצא את מבוקשו יכולים לסייע לו במציאת ספרים טובים ומתאימים. בסופו של דבר, עם כל העצות הטובות, מציאת ספר טוב קשה הרבה יותר ממציאת קרם הידיים הנכון והמשתלם ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב